Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sexual Identity as Cinematic Subversion: the Discourse of New Queer Cinema
Kajánková, Lucia ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent)
Diplomová práce předkládá kapitolu filmových dějin New Queer Cinema jako paradigma subverzivních praktik queer filmu. Teoreticko-historická část postupně zavádí pojem queer, vykládá jeho možné aplikace na film v rámci queer filmových studií, a ve třetí kapitole kriticky představuje 'novou vlnu' queer filmu New Queer Cinema. Analytická část určuje jako východisko svého zkoumání pojem queer a jeho možné funkce. Je rozdělena do dvou oddílů: první předkládá formálně-obsahovou analýzu klíčového filmu Swoon (1992); na její výstupy navazuje závěrečná kapitola, která na základě čtyř navrhovaných analytických řezů zkoumá korpus filmů New Queer Cinema, a popisuje, jak vytvářejí queer diskurz. Výstupem práce je otevřený model možných přístupů ke queer filmu.
Vizualita performativity genderu ve filmech Xaviera Dolana
Vlach, Martin ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Kolářová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat, jakým způsobem je ve filmech Xaviera Dolana zobrazena performativita genderu. Teoretická část práce se nejprve věnuje definici a teoretickému zakotvení performativity genderu z pohledu několika autorů, především Judith Butler. Tato část práce podrobněji představí koncepty performativity genderu, které budou nutné k analýze zkoumaných filmů. Teoretická část dále představuje queer teorie a na ni navazující kapitolu věnovanou queer filmu, pod který by Dolanova tvorba spadala. Do teoretické části je také zahrnuta kapitola věnovaná pojmu mise-en-scène. Metodologická část uvede metodu sémiotické analýzy a představí obsahy zkoumaných filmů. Analytická část práce představuje vlastní sémiotickou analýzu zkoumaných filmů. Cílem analytické části je zjistit, jakým způsobem Dolan ve svých filmech pracuje s performativitou genderu a jak je vizuálně zobrazována.
Sexual Identity as Cinematic Subversion: the Discourse of New Queer Cinema
Kajánková, Lucia ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent)
Diplomová práce předkládá kapitolu filmových dějin New Queer Cinema jako paradigma subverzivních praktik queer filmu. Teoreticko-historická část postupně zavádí pojem queer, vykládá jeho možné aplikace na film v rámci queer filmových studií, a ve třetí kapitole kriticky představuje 'novou vlnu' queer filmu New Queer Cinema. Analytická část určuje jako východisko svého zkoumání pojem queer a jeho možné funkce. Je rozdělena do dvou oddílů: první předkládá formálně-obsahovou analýzu klíčového filmu Swoon (1992); na její výstupy navazuje závěrečná kapitola, která na základě čtyř navrhovaných analytických řezů zkoumá korpus filmů New Queer Cinema, a popisuje, jak vytvářejí queer diskurz. Výstupem práce je otevřený model možných přístupů ke queer filmu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.